Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.07.2007 13:58 - Страх и спасение в Палм Бийч - интервю с Джеймс Патерсън
Автор: artdnes Категория: Изкуство   
Прочетен: 536 Коментари: 0 Гласове:
0




image

Джеймс Патерсън е един от най-добрите бестселърови автори в света. С първата си книга печели наградата Едгар за най-добър дебютен криминален роман. Оттогава той е написал над двадесет бестселъра, сред които 9 от поредицата с детектива-психолог Алекс Крос.

През 1997 г. Парамаунт Пикчърс снима изключително успешен филм по "Целуни момичетата", в който ролята на Алекс Крос се изпълнява от Морган Фрийман.

Следващите премиери екранизации по негови романи се очакват тази и следващата година - съответно на Maximum Ride и When the Wind Blows. Правата за филмиране на „Меден месец“ също са купени.

За новата му книга, киното и писането – разговор с Джеймс Патерсън..

Откъде идват идеите за вашите истории?

Идеите се пораждат от чувствата. Примерно, ако живееш в Ню Йорк, може да се стреснеш от нещо, дори когато излезеш на разходка. Всичко, което успее поне малко да ме уплаши, може да даде идея за история. Не е необходимо да е нещо страшно, трябва чувството да те докосне и да усещаш това, за което пишеш – било то страшно, забавно или романтично.

Това ли е рецептата на успеха ви?

Много често хората ме питат: „Може ли да ми дадете някакви идеи за писането или как мога да напиша по-добра книга?“. Едно от предложенията, които давам, е да вземете най-добрата история, която имате и за която знаете, че върши работа, когато я разкажете. След това просто я запишете.

Шансът й е да има наистина добро начало, наистина добър край и да сте изчистили всичко излишно. Детайлите, които имате, трябва наистина да пасват към разказваното и да го правят по-добро. Аз предпочитам да махам ненужното и да вървя по сърцевината на историята.

А когато пишете за нещо непознато, какви проучвания правите?

Използвам подбрана група от експерти за всичките си въпроси. Обикновено има 30–40 неща в една книга, за които ми трябва повече информация. Обръщам се към хора, които са не само доста добри в своите области, но умеят и да подберат най-нужното за мен и моята книга.

„Спасителят“ е горещо лятно четиво, чиито страници обръщаш точно толкова бързо, колкото е бързо и самото действие.

О, нима имам отпечатан нов роман? Шегувам се, разбира се. Лято е, хората се нуждаят от нещо добро за четене, а “Спасителят” е точно това.

Защо решихте действието да се развива в Палм Бийч?

Палм Бийч е едно от най-красивите богаташки места, където се носи шегата, че вали минерална вода! Главният герой живее там, иска да направи удар за 30 милиона, но избиват най-добрите му приятели, гаджето му, за което обвиняват него.

Значи пишете за това, което познавате добре? В Палм Бийч живеят доста богаташи – Доналд Тръмп и…

И аз! Ха-ха-ха! Даже доста богати хора живеят там, а и доста други като мен, които им служат!

Книгите ви са едни от най-търсените в Холивуд за снимането на филми за широкия екран и телевизионни сериали. Потърсиха ли ви от Холивуд за филмирането на „Спасителят“?

Да, имам няколко оферти за него. Винаги е приятно, когато ти се обадят от Холивуд. Аз никога не съм отказвал, защото съм голям любител на киното, гледам много филми.

А когато снимат филм по ваш роман, намесвате ли се в сценария?

Не, само веднъж съм присъствал на снимането на филм по мой роман и почувствах, че авторът е някъде зад декорите. Така че реших да си гледам своята работа.

Когато снимат филм за живота ви, кой бихте искали да изпълни вашата роля?

О, боже, трябва да си помисля. Може би Джак Никълсън. Ако не друго, поне ще го направи смешен. Ще го превърне в комедия, какъвто трябва да бъде!

Интервюто е предоставено от издателска къща Хермес



Тагове:   интервю,   спасение,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: artdnes
Категория: Изкуство
Прочетен: 2217889
Постинги: 742
Коментари: 2626
Гласове: 2205