Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2007 17:57 - Панорама на Бергман в Одеон
Автор: artdnes Категория: Изкуство   
Прочетен: 483 Коментари: 0 Гласове:
0



image Тази година Ингмар Бергман ни напусна завинаги, но е оставил след себе си достатъчно наистина великолепни филми, които му осигуряват безсмъртие. Някои от тях можем да гледаме на панорамата, посветена на режисьора от 11 до 18 октомври.

Безпорно Бергман ще остане най-изтънченият майстор, успял да пресъздаде на големия екран сложните емоционални състояния на човек пред екзистенциалната среща с пустотата, вътре и около нас.

Ето програма на панорамата:

11.10.2007, 19:30 часа
Поляната с дивите ягоди (Smulttronstдllet)
Размишление върху живота и смъртта или по-скоро върху сгромолясването на времето, което води до смъртта. Професор Борг чувства, че е близо до края и съзерцава своя минал живот сякаш от гледна точка на смъртта.
Ако пропуснеш прожекцията днес, отиди на 15.10.2007 от 19:30 часа.

14.10.2007, 19:30 часа
Викове и шепот (Viskningar och Rop)
"Викове и шепот е несъмнено още една спирка по дългия и стръмен път на режисьора към далечните и опасни предели на човешкото страдание и безсилие в един студен и враждебен свят. Път, жалониран от редица стилни и майсторски творби, който започва все по-обезпокоително да се стеснява и лъкатуши…" - Питър Кауърс


15.10.2007, 17:00 часа
Есенна соната (Hцstsonaten)
Филм за сложните отношения майка-дъщеря. Майката, известна пианистка, винаги е била много заета с работата си и вечно на път. Тя не е виждала дъщеря си от 7 години…
Роджър Ибърт пише за филма: "Това е разказ за дългото пътуване на деня към нощта, в което веселите трели на утрото отстъпват пред все по-дълбоки страхове и вини, обвинения и себеотрицание, викове и шепот. Заставайки встрани от тази материя и наблюдавайки я с бистър и отстранен поглeд, Бергман не сочи изход, какъвто едва ли е възможен. По-посредствен режисьор би натъкмил всичко като спретнато фройдистко уравнение, но в своята история Бергман ни представя само две човешки същества, изискващи любов едно от друго, но обречени от миналото си на неспособността да обичат."


16.10.2007, 18:00 часа
Седмият печат (Det Sjunde inseglet)
Образната система на филма е извлечена от ранни църковни фрески от Северна Европа, като особено много е почерпано от мотива на Танца на смъртта. С безпогрешно чувство за историческа епоха Бергман предава бруталното омерзение на средновековния живот.


17.10.2007, 20:30 часа
Като в огледало (Sеsom i en spegel)
Великолепен филм, един от върховете в творчеството на Бергман. Под неговата режисура Хариет Андерсон създава женски образ, рядко надминаван в историята на киното. Това е изследване на душата, което се отнася до всички.


18.10.2007, 20:00 часа
Причастието (Nattvardsgдsterna)
В един студен зимен ден пасторът на малка селска църква изпълнява ритуала на Светото причастие, въпреки, че преживява тежка и остра криза на вярата си. След службата той се опитва да утеши един тревожен рибар, но всъщност му говори единствено за своите объркани отношения с Бога. За да го утеши в загубата му на вяра, местната учителка му предлага любовта си. Но свещеникът устоява на любовта също толкова отчаяно, колкото тя му е предложена. Това е вторият филм от трилогията на Бергман, анализираща връзките на човека с Бога.


Тагове:   Одеон,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: artdnes
Категория: Изкуство
Прочетен: 2219556
Постинги: 742
Коментари: 2626
Гласове: 2205